::nuffnang::

::nuffnang::

Sunday 1 May 2011

JIN CONVERT TO ISLAM


Seorang wanita menderita penyakit aneh. Dari hari ke hari penyakit memburuk.Walaupun suaminya telah membawanya ke doktor, namun penyakit ini tidak baik healed.Then suaminya datang menemui Syeikh Wahid Abdus Salam. Setelah Syeikh membaca beberapa ayat dari Quran, ada jin muda ke dalam tubuhnya.Nama ini Gergus jin. Tapi Syeikh Wahid berjaya menghasilkan di dalam mereka dan mengislamkannya, lalu menukar namanya menjadi Khalid.Malangnya, dua bulan kemudian, dia sakit lagi. Suaminya membawanya kembali ke Syaikh Wahid untuk disembuhkan. Setelah Syeikh membaca beberapa ayat dari Quran, tiba-tiba ada roh berbicara keras untuk Syeikh Wahid melalui wanita lisan, "Apa yang anda inginkan dari kami!"



Sheik: Siapakah nama anda?Jin: JohnSheikh: Jika demikian, adakah anda orang Kristian?Jin: YaSheikh: Mengapa anda masuk ke dalam tubuh wanita Muslim?Jin: Kerana anda harus mengambil anak saya, Gergus. Anda juga mengislamkannya, sehingga aku menjadi marah dan ingin membalas dendam.Syeikh: Saya menawarkan Muslim dan anda bebas untuk menerima atau menolaknya.Jin: Kami mengesyorkan agar anda tidak perlu hidup dan banyak birokrasi.Syeikh: Mengapa?Jin: Kerana saya adalah seorang pendeta Kristian di antara jin.Bagaimana mungkin aku ingin masuk Islam?Syeikh: Kalau begitu katakan agama Kristian. Setelah itu, saya akan menjelaskan kepada anda adalah tentang agama Islam. Siapa kita yakin akan kebenaran antara kedua-dua agama, maka akan masuk ke dalam agama kebenaran, tetapi keadaan tidak fanatik dan akan honest.May Allah menuntun kita semua pada jalan yang benar.Jin: Yah .... Anda menjelaskan kemajuan Islam.Syeikh Wahid Abdus Salam menjelaskan bahawa jin menganai Islam untuk mengekspos kepalsuan agama sebelum agama Kristian. Walaupun jin cuba pertikaian, tetapi ia harus sesuai dengan bukti Syeikh Wahid, sebagai hujah yang kuat. Sheik tidak bergerak dari satu topik ke topik lain yang jin puas hati dengan bukti dan hujah yang diberikan. Kemudian Syaikh menjelaskan manfaat Islam dan kesesuaian untuk penentuan dan tempat. Dalam hujah penutup, Sheikh Wahid membacakan sebuah ayat dari Quran untuk lebih meyakinkan di dalamnya."Anda menemukan orang-orang dalam perseteruan terhadap orang-orang yang percaya bahawa orang-orang Yahudi dan kafir Dan engkau mencari persahabatan yang terdekat dengan mereka yang percaya adalah mereka yang berkata: .." Kami adalah orang Kristian "Itu kerana mereka itu kerana ada imam dan biarawan kerana merekatidak sombong.Dan ketika mereka mendengar apa yang diturunkan kepada Nabi (Muhammad SAW), engkau melihat mata mereka menitiskan air mata kerana kebenaran (Al-Quran) bahawa mereka telah mengetahui (dari kitab mereka sendiri), berkata: "Wahai Tuhan kami, kami telah percaya, maka catatlah kami bersama orang-orang yang menjadi saksi (kebenaran dari Quran dan Nabi Muhammad SAW) Mengapa. kita tidak percaya kepada Allah dan kebenaran yang datang kepada kita ketika kita panjang untuk Tuhan kita mengakui kita untuk jajaran orang-orang yang benar Dia memberi mereka pahala kata-kata mereka mengatakan (bahawa) Syurga yang mengalir sungai-sungai di dalamnya, sementara mereka tetap di dalamnya Dan adalah balasan (bagi) orang-orang yang berbuat baik "(Al-Maidah:? .. ​​82 - 85) Setelah mendengar kalimat itu, menitiskan air mata di dalamnya, berkata: "Saya percaya ... aku percaya ... .. Aku percaya."Sheikh: Adakah anda percaya dari hati, atau kerana takut seseorang?Jin: Anda tidak boleh memaksa saya untuk melakukan sesuatu. Aku memiliki iman kepada Allah dengan tulus.Sheikh: Jika demikian, mengatakan keyakinan dan bertaubat.Jin (Jin itu seperti pengiktirafan dan pertobatan). Tetapi jika orang lain tahu jin keislamanku, pasti mereka akan membunuhku.Sheikh: "Kamu akan tinggal di tengah-tengah jin Muslim, dan mereka akan melindungi anda Jin:. Tapi aku ingin melihat anakku, Khalid.Sheikh: Pergi ke masjid dan memanggilnya. (Kemudian Khalid datang saat ia menyapa ayahnya Khalid Sheikh Wahid berkata. Akhbar Tapi ada dialog antara mereka.)Khalid: Terima kasih Tuhan, saya sangat senang karena aku masuk Islam dan berkumpul bersama saudara-saudaraku, jin Muslim. Islam adalah kebahagiaan dan kegembiraan, ketenangan jiwa kita. Aku semakin senang mendengar ayah saya Islam.Sheikh: "Wahai Khalid, adakah anda tahu ada seorang pemuda yang kuat di antara jin Muslim?Khalid: Ya, saya tahu cukup banyak orang.Sheikh: Call salah satu daripada mereka.Khalid: (Dia memanggil orang-orang muda dari jin, yang datang saat ia menyapa saya).Syeikh: Wa'alaikumus Salam. Adakah anda bersedia untuk membela dan melindungi saudaramu dari kekejaman jin Kristian?Pemuda: Ya, dengan izin Allah. Kami terdiri dari pemuda tampan, kami tidak akan menyerah sesama saudara muslim kami kepada musuh-musuh kami, kami akan pertahankannya walaupun kita harus dibunuh kerana pembelaannya. (Dan orang muda bekerja untuk membawa Yohanes ke dalam kelompok mereka dan hidup sebagai seorang peziarah Muslim Pada angka lagi ..Tapi sebulan kemudian, wanita yang disembuhkan oleh Syeikh Wahid kembali sakit dan kerasukan setan. Suaminya membawanya kembali ke Syaikh Wahid diperlakukan.Setelah membaca beberapa ayat Al-Quran, jin yang memasuki tubuh wanita mulai bereaksi marah.Syeikh: Bismillah .... Siapa nama anda?Maryam: MaryamSheikh: Mengapa anda masuk ke dalam tubuh wanita ini?Mary: Untuk mendapatkan dendam untuk suami saya dan anak saya telah anda Islamised.Sheik: Jadi, anda orang Kristian?Mary: YaSheikh: Dengar aku satu kalimatMary: Saya bahkan tidak setengah dari mendengar kalimatSheikh: Adakah anda tahu apa yang akan saya katakan?Mary: Ya, anda akan menyerahkan kepada saya ajaran Islam.Sheikh: Adakah anda mengenali saya?Mary: Ya, anda Wahid. Jin sesama saudara dan saudari harus mengingatkan saya tidak mendengar apa-apa dari anda kerana anda mengeja orang terakhir anda atau roh mereka ke dalam Islam.Sheik: Yah, Bawa ke depan ajaran Kristian kepada saya dulu, jika saya merasa agama Kristian adalah benar, maka saya akan pergi ke bersamamu.Selepas Kristian, saya akan menjelaskan kepada anda, Islam.Maria: Mengapa anda mandi Junub, walaupun air mani keluar dari anggota badan sendiri?Sheikh: Kerana tubuh menyerap sperma sedemikian rupa, bahkan keluar dari seluruh tubuh, khususnya tulang belakang, sampai tubuh sangat lelah dan letih. Oleh kerana itu diperlukan mandi untuk menyegarkan tubuh.Mary: (Diam)Syeikh: Bagaimana akidahmu Isa bin Maryam?Maria: Yesus adalah anak Allah.Syeikh: Mengapa kamu memakai salib di leher?Mary: Kerana orang Yahudi telah dikutuk dan Yesus disalibkan dibunuh.Sheikh: Apakah Allah tidak mampu menjaga dan melindungi anak-anak mereka?Mary: (Diam)Sheikh: Jika demikian ia bukan anak Allah.Mary: Anda mengatakan bahawa Yesus bukan anak Allah?Sheikh: YaMary: Jadi, siapa ayahnya?Syaikh: Allah telah membuat empat contoh yang berbeza yang kita tahu bahawa Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu. Keempat contoh adalah: 1. Allah menciptakan manusia tanpa ayah dan ibu, itu adalah Adam; 2. Allah menciptakan manusia dari seorang ayah tanpa ibu, ia adalah Hawa; 3. Allah menciptakan manusia dari seorang ibu tanpa ayah, ia adalah Yesus; 4. Allah menciptakan manusia dari seorang ayah dan ibu, itu semua laki-laki.Jika beberapa orang mengatakan bahawa Yesus adalah anak Tuhan kerana ia tidak memiliki ayah, maka bahagian yang harus kita mengatakan bahawa Hawa adalah puteri Allah kerana dia tidak ibu. Sungguh ini adalah satu perkara dusta yang bertentangan dengan akal sihat.Mary: Nah, bagaimana akidahmu tentang Yesus?Sheikh: "Kami tidak mengatakan bahawa dia adalah anak dari perzinahan, seperti yang dinyatakan oleh orang Yahudi Kami juga tidak mengatakan bahawa dia adalah anak Allah, seperti yang dinyatakan oleh umat Kristian Tetapi kami mengatakan bahawa dia adalah hamba Allah dan .. Rasul-Nya, kalimat jiwanya bernafas ke dalam tubuh Maria dan Tuhan menciptakan kalimat "Qun" (pagi)Maria: keteranganmu adalah benar dan masuk akal. Bolehkah anda becakan beberapa ayat Al-Quran kepada saya?Kemudian Syeikh Wahid membacakan Al-Quran, yang bermaksud "Taha. Kami telah tidak diturunkan Al-Quran ini untuk anda sehingga anda mungkin sukar, tetapi sebagai peringatan untuk mereka yang takut (Allah), yang diturunkan dari Allah yang menciptakan bumi dan tinggi langit (iaitu) Allah, Yang Maha Pemurah, yang dipasang Singgasana. Untuk Kepunyaan-Nya lah semua yang ada di langit dan bumi, semua yang ada di antara keduanya dan semua bawah tanah., "(Taha :1-6)Setelah mendengar kalimat itu, dia menyatakan keislamannya dan membaca pengakuan di hadapan Syeikh Wahid. Kemudian ia tinggal bersama suami dan anak-anak yang pertama memeluk Islam

No comments:

Post a Comment